Een virtueel assistent: de oplossing voor elke drukke ondernemer

  • Digi
  • april 18, 2018
  • Comments Off

Het leven van een ondernemer gaat niet alleen over rozen. Een eigen bedrijf hebben is hard werken, veel uren maken en er komt vaak veel stress bij kijken. Uw financiële situatie is, zeker in het begin, vrij onzeker en bovendien moeten bepaalde risico’s zelf afgedekt worden. Als ondernemer moet u van alle markten thuis zijn en heeft u bovendien veel discipline en doorzettingsvermogen nodig om het vol te kunnen houden. Maar, ondernemen is gelukkig niet alleen maar kommer en kwel. Het kan uw leven namelijk ook verrijken. U bent eigen baas en hoeft aan niemand verantwoording af te leggen. Ondernemen kan veel vrijheid geven en u bevrijden van het “loonslaaf” gevoel. Ondernemen is een way of life.

Haal het beste uit uzelf

Als ondernemer zijn er een aantal activiteiten die u kunt “ondernemen” om het hebben van een eigen bedrijf tot een succes te maken. Het is namelijk van belang om altijd te onthouden dat u niet alles zelf kunt doen en overal goed in kunt zijn. Soms is het verstandig om bepaalde taken uit handen te geven en te vertrouwen op de expertise van iemand anders. Wanneer u dit doet, zult u al snel de voordelen ervaren. Het aannemen van een virtueel assistent kan een goede zet zijn om als ondernemer te groeien. Een virtueel assistent neemt bepaalde taken uit handen, waardoor u als ondernemer efficiënter met uw tijd om kunt gaan.

Methode om uw tijd optimaal te managen

Om uw virtueel assistent voor de juiste taken in te zetten, kunt u gebruik maken van de methode van de “eisenhower matrix“. Deze matrix helpt u om uw taken te verdelen in vier kwadranten: belangrijk en urgent, belangrijk en niet urgent, onbelangrijk en urgent en onbelangrijk en niet urgent. De taken die belangrijk en urgent zijn, hebben gelijk uw aandacht nodig. U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan het betalen van een factuur. Belangrijke en niet urgente taken hebben wel uw aandacht nodig, maar dit hoeft niet meteen. Toch is het wel belangrijk om deze taken niet te lang aan de kant te leggen. Onbelangrijke en urgente taken kunt u uit handen geven aan uw assistent, zodat u uw tijd optimaal kunt blijven managen. Taken die onbelangrijk en niet urgent zijn, dragen niets bij aan de groei van uw onderneming en kunnen beter direct overgeslagen worden.

Zoals u heeft kunnen lezen heeft het opzetten en draaiende houden van een bedrijf niet alleen te maken met uw persoonlijke kwaliteiten, maar ook met het managen van uw tijd. Een assistent neemt bepaalde werkzaamheden uit handen, zodat u de mogelijkheid heeft om u volledig te richten op de taken die de meeste prioriteit hebben.            

 

Previous «
Next »