4 tips om Google Ads optimaal in te zetten

  • Rogier
  • februari 11, 2020
  • Comments Off
Google Ads optimaal inzetten

Als jij jouw onderneming of product bij de mensen onder de aandacht wilt brengen zijn er verschillende mogelijkheden die je kunt inzetten. Er zijn velen die adverteren via Google Ads. Het kan heel goed voor je werken, mits je deze op de juiste manier weet in te zetten. Het is namelijk zonde om veel geld en tijd te besteden aan een advertentie en er vervolgens weinig of geen omzet uit te halen. Hoe kun je Google Ads optimaal inzetten? Je leest hier 4 handige tips.

1. Weet waarom je gaat adverteren

Voordat je gaat werken met Google Ads is het goed om te weten wat je ermee wilt bereiken. Wil je dit gaan inzetten om meer naamsbekendheid te krijgen? Of heb je liever meer leads naar je website of hogere verkoopcijfers? Als je weet wat je doel is kun je daar ook beter je advertenties en zoekwoorden op aanpassen.

2. Ken je doelgroep

Waar houdt je doelgroep zich mee bezig, waar bevinden ze zich, op welke termen zoeken ze en niet onbelangrijk is weten wanneer je doelgroep het meest actief is. Zo kun je het beste afstemmen op je gewenste klanten en daarmee je bereik vergroten. Je kunt ervoor kiezen om je advertentie op bepaalde tijdstippen aan te zetten of in een regio waarvan je weet dat daar veel potentiële klanten zijn.

3. Wat wil je doelgroep?

Om de impact van een advertentie te vergroten kun je er maar beter voor zorgen dat je inhoud goed aansluit op datgene waar de doelgroep naar op zoek is. Door je in te leven in de klant en zo erachter te komen hoe ze getriggerd worden om tot actie over te gaan kun je de advertentie en je content het beste inrichten.

4. Houd de cijfers in de gaten

Door de Google Ads te koppelen aan je Google Analytics account kun je de resultaten van je advertentie goed inzien. Wanneer je deze resultaten regelmatig analyseert kom je erachter wat goed werkt en wat eventueel aangepast kan worden. Zo kunnen er punten zijn die relatief weinig opleveren en je wellicht wel geld kosten (bijvoorbeeld een bepaald zoekwoord), dan kun je overwegen om dit te wijzigen of om deze stop te zetten.

Dit waren de 4 tips, nu kun je Google Ads optimaal inzetten voor jouw onderneming of product.

Previous «
Next »