• Homepage
  • >
  • Ondernemen
  • >
  • Waarom jij als tattoo shop eigenaar gebruik moet maken van een tattoo CRM

Waarom jij als tattoo shop eigenaar gebruik moet maken van een tattoo CRM

  • Digi
  • april 5, 2024
  • Comments Off
tattoo crm

In 2024 ervaren tattoo studio’s meer concurrentie en andere uitdagingen dan voorheen. Vlak voor Covid was het genoeg om gewoon goed tattoo werk te leveren, en de foto’s trokken klanten automatisch aan. Tegenwoordig is het niet meer zo eenvoudig. Je zult wat marketing moeten doen en ervoor zorgen dat jouw studio een betere klantbeleving biedt dan de concurrentie.

Als tattoo studio heb je twee soorten klanten: jouw tattoo klanten en ook jouw artiesten. Je wilt jouw artiesten tevreden houden en je wilt jouw klanten tevreden houden, wat een delicate balans kan zijn. Jouw artiesten willen zich richten op hun kunst en zijn minder geïnteresseerd in het maken van afspraken, het uitzoeken van apps, het bijhouden van inkomsten en het gebruiken van tools. Jouw tattoo klanten willen gewoon de beste tattoo onder de beste omstandigheden voor de beste prijs, klinkt dit bekend?

Tattoogenda tattoo studio software is gemaakt door en voor tattoo shop eigenaren die een stap 

verder willen gaan.  Tattoo shop eigenaren die hun studio willen laten groeien en er een bloeiend bedrijf van willen maken waar mensen graag mee willen verbinden en terug willen komen. Als je niet bang bent voor marketing en verkoop, CRM (=Customer Relation Management), als je de aandachtsspanne hebt om nieuwe dingen uit te proberen en als je zakelijk bent ingesteld, dan is deze tattoo CRM iets voor jou.

Hier is een korte lijst van de meest populaire functies die Tattoogenda Tattoo Studio Software biedt voor grotere tattooshops.

1.Digitale Tattoo Studio Agenda voor het plannen van afspraken 

Vergelijkbaar met Google Calendar, maar aangepast aan tattoostudio’s. Met deze CRM kan de manager van de shop de agenda van elke artiest zien om afspraken tussen de klanten van de shop en de artiest in te plannen.

2.Geautomatiseerde e-mails

Wanneer je een afspraak maakt voor jouw klant in onze CRM, kan die klant geautomatiseerde e-mail ontvangstbewijzen ontvangen, afspraakherinneringen maken en nazorg-e-mails versturen.

3. SMS herinneringen

Je kunt er ook voor kiezen om met Tattoogenda CRM een SMS te laten sturen naar klanten 24 uur voor hun afspraak, zodat ze het niet vergeten. Dit vermindert no-shows aanzienlijk.

4. Digitale aanbetalingen in onze Tattoo CRM

Je kunt aanbetalingen op twee manieren innen met Tattoogenda CRM. Je kunt er voor kiezen om na het maken van de afspraak meteen een aanbetaling te versturen. (mocht de klant na 2 reminders nog niet betaald hebben, dan kan de afspraak automatisch gecancelled worden)  Of je kunt instellen dat er pas nadat de klant een aanbetaling heeft betaald een afspraak kan worden ingepland. 

5. No-show oplossers

Als je ooit een no-show hebt, kun je gemakkelijk een lijst maken van klanten op laten stellen die aangegeven hebben eerder te willen komen als er een plekje vrijkomt.  Deze klanten kun je vervolgens bellen om te kijken of ze het gat van de no-show willen opvullen

6. Toestemmingsformulieren

Wanneer klanten in jouw tattooshop arriveren voor hun dienst, kun je hen een toestemmingsformulier link sturen via QR-code of SMS. Je kunt kiezen welke vragen je op het toestemmingsformulier wilt stellen om te voldoen aan de lokale wetgeving.

7.Klanten beheren

Houd alle klanten bij: hun contactgegevens, allergieën, klantgeschiedenis, enzovoort. Elke keer dat je een klant selecteert om een nieuwe afspraak te maken, krijg je hun geschiedenis te zien.

8. Aanbetalingen beheren

Met Tattoogenda tattoo studio software CRM voer je een betaalde aanbetaling in op projectniveau.

9. Betalingen beheren

Voor elke tattoo afspraak kun je een betaling invoeren. Met de CRM-rapporten kun je ook gemakkelijk elke ochtend controleren of alle artiesten hun betalingen correct hebben ingevoerd in het systeem.

10. Studio ontvangst gebruikt browser versie

Voor de technischere bedrijven met een receptie punt zal de receptionist hoogstwaarschijnlijk Tattoogenda gebruiken via de browser op een desktop/laptop om alle klanten in te plannen.

11. Artiesten geven de voorkeur aan apps

De artiesten die de afspraken die je voor hen hebt gemaakt, zullen deze hoogstwaarschijnlijk lezen via een app. Tattoogenda heeft een superlichte app in de appstore die alleen bedoeld is om afspraak informatie te lezen.  Er is ook een mobielvriendelijke browserversie met alle andere geavanceerde functies beschikbaar.

Het gebruik van een tattoo CRM zoals Tattoogenda kan jouw tattoo studio helpen om efficiënter te werken, een betere klantenservice te bieden en uiteindelijk jouw bedrijf te laten groeien. Met functies zoals digitale agenda’s, geautomatiseerde communicatie, en klantbeheer, kun je meer tijd besteden aan jouw kunst en minder tijd aan administratieve taken.

Previous «
Next »