Hoe belangrijk is ritme tijdens thuiswerken?

  • Digi
  • februari 3, 2022
  • Comments Off
thuiskantoor

Heb jij ook altijd moeite met ritme tijdens het thuiswerken? Je plant voor de hele dag taken in, maar je komt erachter dat je tijd over hebt omdat je minder vaak afgeleid wordt door collega’s of andere zaken. Op een gegeven moment krijg je meer tijd, ook doordat je je taken sneller af hebt, maar ook omdat je minder tijd kwijt bent met het reizen naar en terug van je werk. In dit artikel lees je alles over hoe jij je thuiswerkdag zo effectief mogelijk kan indelen en  de resterende tijd kan gebruiken voor een opleiding zoals de management opleiding post hbo.

Hoe ritme creëren tijdens thuiswerken

Het belangrijkste van een goed ritme is een goede start in de ochtend, zorg dat je elke dag rond dezelfde tijd opstaat en begint met werken. Dit is voor iedereen even uitzoeken wat voor hem of haar het fijnste is, zelf begin ik graag tussen half 8 en 8 met werken. Op de werkvloer moet je goed inplannen welke tijden je wat gaat doen, slim is om hiervoor gebruik te maken van een (online) agenda. Erg belangrijk om de rust te creëren is een goede werkplek, waar je ongestoord kan werken. En zorg dan ook dat je met je huisgenoten afspreekt dat wanneer je daar zit je niet gestoord wil worden omdat je aan het werk bent. En de laatste tip is de verschillende social media apps en notificaties uitzetten zodat je niet afgeleid wordt, zo voorkom je dat je bijvoorbeeld 20 minuten op Facebook zit. Wanneer je door deze tips een goed ritme hebt gevonden zie je dat je effectiever te werk gaat en ook meer tijd over hebt.

Extra tijd nuttig besteden

Wanneer je een goed ritme hebt gevonden tijdens het thuiswerken ga je zien dat je steeds meer tijd over hebt. Deze tijd wil je natuurlijk nuttig gebruiken en hoe kan dat beter dan jezelf verder te brengen op intellectueel niveau. Door bijvoorbeeld een post hbo psychologie studie te volgen. Deze studies helpen niet alleen jou maar ook het bedrijf om te groeien. Een extra studie volgen naast je werk wordt vaak ook alleen maar aangemoedigd. De extra tijd kan je ook besteden door je collega’s te helpen met hun verschillende werkzaamheden. Hierdoor wordt je door je collega’s en werkgever, wanneer we straks weer allemaal naar kantoor mogen, erg warm ontvangen.

De tips in dit artikel hebben gewerkt voor mij en onze organisatie en ik hoop dat alle tips en tricks ook voor jullie gaan werken!

Previous «
Next »