Jouw website: wat kun je verbeteren?

  • Digi
  • augustus 4, 2021
  • Comments Off
website verbeteren

Jouw website staat al een tijdje online, maar het loopt nog geen storm. Waar het precies mis gaat, weet je niet zeker. Hieronder bespreken we een aantal gebieden waar vaak op verbeterd kan worden. 

De basis spreekt niet aan 

Ga nog eens na of de domeinnaam voldoende vertelt over waar jouw website voor staat. De domeinnaam extensie en hoe je jouw bedrijf neerzet, zijn ook van invloed op de groep die jij aanspreekt. Denk jij dat dit nog beter kan? Dan is het aan te raden nog wat algemene tips voor een website maken door te nemen.

Denken dat succes komt aanwaaien

Het zou natuurlijk geweldig zijn als je grote successen boekt met enkel het aanbieden van producten of services op jouw website. De realiteit ligt echter anders. Je zult je website moeten promoten. Dit kun je doen door middel van sociale media als Instagram of Facebook, of je kunt online gaan adverteren. En zelfs al doe je dit: wees geduldig! Succes gebeurt niet binnen een dag. 

De website is niet responsive

Google benadeelt websites die niet geoptimaliseerd zijn voor smartphones. Deze zullen lager scoren en hierdoor lager worden geplaatst in de zoekresultaten. Niet alleen Google doet dit overigens, jouw bezoekers zullen dit ook doen. Uit onderzoek blijkt dat mensen minder snel geneigd zijn terug te gaan naar jouw website, jouw website minder snel aanraden en zelfs gefrustreerd raken. Je kunt hier een flink aantal conversies mee mislopen, aangezien 52% van alle aankopen tegenwoordig op mobiel worden gedaan. 

Geen duidelijke navigatie hebben 

Het webdesign is van groot belang voor een positieve eerste indruk. Binnen enkele ogenblikken hebben jouw bezoekers al een mening klaar. Is deze meteen al niet positief? Dan kan dit zorgen voor een hogere bounce rate. Voor jouw bezoekers moet het onmiddellijk duidelijk zijn wat ze kunnen verwachten van jouw website, en waar ze alles kunnen vinden. 

Niet weten wie jouw klanten zijn

Het maakt geen verschil of je producten, services of informatie aanbiedt, je moet weten wie jouw ideale klant is voordat je aan deze potentiële klant kunt verkopen. Iedereen tegelijkertijd willen aanspreken, werkt niet. Heb jij een bedrijf in reseller hosting? Richt je dan bijvoorbeeld niet op ‘mensen die hosting nodig hebben’, maar biedt diverse services aan en richt je hiermee op mensen die hulp nodig hebben met hun website binnen een specifieke groep die bij jou past.

Previous «
Next »