Wat is Content Marketing? Een korte en duidelijke uitleg

  • Rogier
  • maart 2, 2020
  • Comments Off
wat is het doel van content marketing

Wat is content marketing precies?

Veel ondernemers weten wel wat content marketing inhoudt, maar dat geldt niet voor iedereen. Wat is content marketing precies en wat is het doel van content marketing? Onder content marketing wordt een manier van marketing verstaan, waarbij het accent ligt op het maken en verspreiden van inhoudelijke content, die erop gericht is een specifieke doelgroep te bereiken en vast te houden. Het accent ligt hierbij niet zozeer op het direct aanbieden van een dienst of product, maar door dit te doen via een inhoudelijke boodschap die doorverwijst naar het betreffende product of dienstverlening.

Wat is het doel van content marketing?

Een deel van het antwoord op de vraag wat is het doel van content marketing is al gegeven, namelijk om een grote doelgroep te bereiken. Hierbij wordt informatie overgebracht die voor veel mensen nuttig en interessant is, maar waarbij niet direct een product of bijzondere dienst wordt aangeprezen. De vertrouwensband met de doelgroep wordt opgebouwd door het feit dat je als ondernemer betrouwbare en informatieve content overbrengt waar de ontvangers echt iets aan hebben. Het vertrouwen wordt vergroot doordat je jouw doelgroep niet dwingend informeert over een dienst, artikel of product, maar hem of haar de vrije keuze laat. De kans is hierbij groot dat degene die jouw informatie tegenkomt, deze ook deelt met anderen. Hierdoor bereik je niet alleen een groter publiek, maar een resultaat is ook dat je loyale en toegewijde mensen bereikt die geïnteresseerd in je raken. Het gevolg is hogere verkoopcijfers en een grotere omzet.

Hoe pas je content marketing toe in de praktijk?

Een groot aantal ondernemers vraagt zich, terecht, af hoe pas je content marketing toe? Want het concept klinkt interessant en uitvoerbaar, maar hoe werkt contant marketing nu in de praktijk? Een cruciaal platform om content marketing een succes te laten worden, is een eigen bedrijfswebsite of informatieve website die in Google goed gevonden kan worden. Juist online valt er op marketinggebied veel winst te halen. Offline marketing is ook belangrijk, maar zonder goede online reclame en informatie komen bedrijven vandaag de dag niet ver. Zorg er daarom sowieso voor dat je een of meer informatieve websites bouwt, die SEO geoptimaliseerd zijn en de potentie hebben om veel bezoekers te bereiken. Naast inzetten op een bedrijfswebsite die goed vindbaar is, bieden sociale media ruime mogelijkheden om op een slimme manier aan content marketing te doen. Maak optimaal gebruik van het bereik van mediakanalen als Facebook, Instagram, Pinterest en Twitter. Goede en interessante content die je op deze sociale mediakanalen plaatst wordt veel gedeeld en heeft qua doelgroepgrootte een enorme potentie!

Previous «
Next »